Liverpool TV channel claims Suarez signs new deal

Liverpool club's official television channel sparked confusion when it appeared to announce that striker Luis Suarez has signed a new contract, only for the broadcast to be cut off with no other confirmation forthcoming.

Eurosport

During a 60-second news bulletin on LFC TV on Tuesday afternoon, the station claimed that the Uruguay striker had signed a new "long-term" deal amid speculation of interest from Serie A champions Juventus.

However, the broadcast was cut short before the end of the report, and no further word has come out from the club either from the channel or its press office.

It is believed that a new deal will be signed shortly, but it is a second example of media outlets involved with the club making erroneous reports this summer.

Three weeks ago the website for Massachusetts-based news channel New England Sports Network (NESN), owned by Anfield proprietors Fenway Sports Group, published a video of a story claiming that Fulham forward Clint Dempsey had signed for the club.

The LFC TV bulletin said: "Liverpool today confirmed Luis Suarez has signed a new long-term contract with the club.

"The Uruguayan forward committed his future to the Reds by putting pen to paper on a deal on Tuesday afternoon.

"Following his involvement at the Olympics with Uruguay, Suarez returned to Melwood on..."

At that point, the broadcast was abruptly cut off to be replaced with a message apologising for a temporary fault.

Suarez returned to the club's Melwood training ground on Monday following his country's elimination from the Olympic football tournament.

View Comments